Lidt mere

I Det Røde Hjørne har vi et værdisæt, som skal præge både børnenes og de voksnes hverdag.

Vi lægger vægt på åbenhed, nysgerrighed, rummelighed og tillid.

Vi tror på den gode intention.

Vi vil være nysgerrige overfor hinanden, i stedet for at være fordømmende overfor det, der er anderledes end os selv.

Vi anerkender, at man har sin egen sandhed, sin egen oplevelse, og at den skal respekteres, selvom ens egen opleves anderledes. Vi skal være nysgerrige, og forholde os til konflikter med nysgerrighed, således at vi ikke bliver bange for at forholde os til dem. Problemer skal løses i fællesskab, og det som fungerer godt, skal vi gøre meget mere af. Vi inddeler børnene i mindre grupper, for at de kan blive set, hørt og modtage omsorg i en tryg og synlig ramme.  Som forældre skal I føle, at I er betydningsfulde og at jeres barn er betydningsfuldt for os. Hos os skal man ikke blot være én i mængden. At føle sig betydningsfuld som forælder til et barn hos os, handler også om at føle sig hørt og forstået; vi ved, at det er jer som forældre, der kender barnet bedst, og at I vil det bedste for jeres barn.

Det Røde Hjørne har en engageret personalegruppe, der møder glade op på arbejde.

Vi er mange, der har været her siden Det røde hjørnes start og nye kollegaer, som har enten masser af erfaring eller er nyuddannede. Vi er gode til at samarbejde på tværs af institutionen. Vi hjælper hinanden under ferie, kurser og andet fravær. Det gør, at der altid er nogle personaler børnene kender, hvis egen stue er ramt af fravær.