Som arbejdsplads er Det Røde Hjørne præget af, at vi har et rigtig godt arbejdsmiljø og et godt samarbejde. Det er vigtigt for os, at vores medarbejdere har det godt og er glade for at gå på arbejde, og det afspejler sig i hverdagen hos os.
Her er høj trivsel og stor tillid, både mellem medarbejderne og mellem medarbejderne og ledelsen - det ses også i vores trivselsundersøgelse.
Vi har et stort samarbejde i hverdagen og er gode til at hjælpe hinanden på tværs af stuerne og sætte husets kompetencer i brug. Det betyder for eksempel, at vi ofte laver børnegrupper, som går på tværs, og at voksne, som er særligt gode til noget, kan lave pædagogiske forløb på andre stuer.
Balance mellem arbejdsliv og privatliv
Hos os ser vi medarbejderne som hele mennesker, som både skal have det godt, når de er på arbejde, og når de ikke er. Derfor vil vi gerne skabe rammer, hvor der både er plads til arbejde og privatliv.
Hvis du som medarbejder har særlige ønsker til dit arbejdsskema, gør vi vores bedste for, at det kan lade sig gøre. Vi tror nemlig på, at medarbejdere, som har overskud på hjemmefronten, også har mere overskud på deres arbejde.
Hos os har alle medarbejdere også en akut feriedag, som man kan bruge uden varsel. Opstår der en akut situation i dit privatliv, som gør, at du ikke kan møde på arbejde, så kan du bruge din akutte feriedag i stedet for at melde dig syg. Det har vi, fordi vi gerne vil være en arbejdsplads præget af ærlighed og tillid til hinanden.
Vores ledelse
Den gode arbejdsplads starter med ledelsen, og derfor har vi fokus på, at vores ledelse er til rådighed med hjælp og sparring.
Vi har en pædagogisk leder, Astrid, en pædagog med ledelsesfunktion, Sidsel, og en koordinator, Jannie. Tilsammen udgør de ledelsen her i Det Røde Hjørne, og de er med til at sikre, at både strukturen, organiseringen og fagligheden er, som den skal være.
Astrids dør er altid åben for stort og småt, og hun er også til rådighed, hvis der er behov for hjælp på stuerne. Står du alene med en gruppe børn, må du altid skrive - så lægger hun, hvad hun har i hænderne og giver en hånd med det pædagogiske arbejde, for det kommer altid først, og ingen skal føle sig pressede i deres arbejde med børnene.
Udover årlige MUS holder Astrid også trivselssamtaler med alle medarbejdere, hvor vi kort tjekker ind og tager en status på, hvordan du som medarbejder har det.